påsklov och halvfart på bygget

Precis som rubriken lyder så är det halvfart som gällt denna påskvecka. Målarna har tapetserat färdigt och målat några vändor, det mesta arbetet har rörmockaren stått för den här veckan. Duschblandarna är nu monterade och i lilla toan är toastolen på plats, pumpen är på väg att bli inkopplad och vi har börjat få lite mer rör i badrummen. Elektrikern har monterat upp all fasadbelysning och direkt ser jag att det trots allt blivit fel. Sjukt less är bara förnamnet!

En lång historia kort; vi valde fasadbelysning som skulle matcha ihop med takavvattningssystemet och valde armaturer som alla fanns i samma gråa färg. Allt beställdes i god tid och hämtades också ut i god tid, när elektrikern ska montera allt så visar det sig att säljaren missat belysningen till ytterdörrarna som då inte levererats. Ett samtal till butiken och sedan löste vi detta ganska smidigt, jag åkte enkom in för att hämta de förlorade armaturerna. Men, idag när jag kommer till huset ser jag att de armaturer som levererats och som sitter uppe är i silver istället för grå… Vi som till och med har letat rätt på en infälld armatur i samma gråa kulör….. Just idag blir jag så sjukt less på folk som inte kan sköta sina uppdrag! Och lite less på mig själv för att jag inte dubbelkollade allt när jag hämtade prylarna (men jag trodde ju att det skulle bli rätt eftersom jag på telefon hade en direktkontakt och påminde om att de skulle vara just gråa….) Alla kan göra misstag, men när det blir misstag på misstag på misstag lessnar jag och det kommer butiken få höra så snart dessa helger är över… Detta är något som jag upplever återkommer i mer eller mindre alla branscher – är det slarv som är hela grejjen i svenskens arbetsliv?? Varför? brist på engagemang? brist på ansvarstagande? för att man lärt sig att man oftast kan komma undan med det? När mitt humör är slut bör man passa sig, och det har en förmåga att ta slut tidigare i perioder när jag jobbar mycket…

Avslutar dagen med några dagsaktuella bilder från bygget. Nu är det bara några få timmar kvar innan även jag får stämpla ut för påsklov. Grabbarna på bygget får det nog lite kämpigt när de kommer tillbaka. Jag förstår inte riktigt hur de ska hinna. Vi hoppas dock att de hinner för den 11 maj har A-hus en inplanerad visning hos oss!! Jag hoppas vi hinner komma i ordning till dess men inser att det antagligen blir ganska spartanskt möblerat till dess 🙂

huset_apr_14 041snart finns det rinnande vatten i duschen – vardagslyx 🙂

huset_apr_14 037det börjar närma sig slutresultatet i lilla toan :)

huset_apr_14 039från andra sidan

huset_apr_14 038det närmar sig…

huset_apr_14 040det är med spänning vi väntar på slutresultatet!!

huset_apr_14 035medaljongtapeten i vardagsrummet. Den silvriga medaljongen är
väldigt diskret och syns bara när ljuset ligger på..

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

