från slösurf till heta fynd!

Det har varit elva hektiska arbetsdagar, varav 5 dygn. Ledigheten är efterlängtad, skönt att äntligen få andas ut och bara vara en stund – även om det bara är två fria dagar. Laddar batterierna inför ytterligare 8 dagar varav 4 dygns arbete som komma skall. Men sedan är vi lediga bägge två i ett par dagar!!

Väl hemma från jobbet parkerade jag i soffan och slösurfade genom ett par bloggar som liksom vi är mitt uppe i byggfasen. Blev inspirerad av en fin vägglampa från ellos, och klickade mig vidare in på postorderns e-butik för att se deras utbud. Tänkte att man kanske kunde hitta någon tjusig pendel till bardisken i köket. Men hoppsan vilka fynd jag gjorde!! Sen när har ellos haft sin egna tapetkollektion?!! Det absolut första jag möttes av var denna;

Rachel_grå2tapeten Rachel är grå i tonen och påminner om det kakelhörn vi har i stora badrummet – den ser verkligen toppenfin ut på bild, hade passat toppen som en fondvägg i det lilla sovrummet som kommer bli kontor! Tror jag ska försöka mig på att beställa en provbit…

Inte nog med att jag fyndade denna, fortsatte slösurfandet med stort intresse och sprang då på den här underbara, även den från ellos.se

dani fond 2tapeten Dani

Vi har synliga bjälkar på ett par ställen i huset, den mest framträdande är i övergången mellan matplats och vardagsrum. Där hade vi pratat om att sätta upp något tänkvärt väggord som utsmyckning. Nu visar det sig dock att balken blir inklädd, den blir då en direkt förlängning av köksväggen och då måste den mer eller mindre kläs in i pärlsponten för att det inte ska se konstigt ut. Så där gick det väggordet om intet. Men den här tapeten är ju bara för underbar. Jag vet genast var jag vill ha den – i sovrummet, jag tror att den ska passa bra på kortsidan mitt emot garderobsväggen. Det är den kortaste väggen på rummet, genom att den blir ljus – precis som garderobsväggen, kanske man kan lura ögat en aning och få rummet att upplevas något mer kvadratiskt… Har ingen aning om vad Robert tycker (annat än att jag vet att han vill ha ett mörkt sovrum…) jag längtar efter att få presentera min idé 🙂

“To the love of my life
I always knew that I would meet you
and that we should be together forever
you give me happiness in my life
our love grows stronger and stronger every day
i know we belong together & always will be together
you give me joy, passion and strenght
& love me no matter what happens
every day that i am with you is a beautiful day
love is a miracle without borders to cross
you are mine and i am yours
the love we give each other is honest and true
it is a love story that never ends yours forever”

Vem vill inte vakna upp till detta varje morgon?! Enda nackdelen jag kan se är att vi har ett jäkla friskluftsintag på den väggen där jag hade önskat att denna tapet satt. Måste ut och måtta och räkna i helgen! Kan knappt bärga mig!!

Lampfynden då? Jo, visst finns det bra fina prylar hos ellos. Jag har inte ens tänkt på dem som ett alternativ men sprang över vägglampan Ellos Home Ekelund, den är ju otroligt vacker och oj vad fin den skulle vara som läslampa ovanför dubbelsängen…

ellos_home_ekelundellos home ekelund – helt enkelt ljuvlig!

Sedan ramlade det bara på, galet så mycket annorlunda och fina armaturer de har. Går man in i en lampbutik här i stan så har ju alla precis samma utbud. Lite tråkigt. Jag som alltid tyckt att det är svårt att hitta fina armaturer har faktiskt tänkt om en aning. Har nog aldrig tidigare hittat så många lampor som jag faktiskt gillar!!

Nåt i den här stilen hade vi tänkt oss till bardisken. Pendeln ska vara liten och nätt, men ändå passa in bra i stilen.ellos_home_fönsterlampaEllos home fönsterlampa, Skärm i metall med rostig finish och svart/vit textilkabel. Höjd 18 cm. Ø 16 cm. E14. Max 40W, just nu till 50% rabatt och 249kr/st. Vilket fynd!!

ellos_homehittade även denna, även den från serien Ellos home. Den är luftig och passar in, och den kan troligen kläs med både tomtar och påskfjädrar, men njaaaeeeee…

ellos_home_pendelden här kanske inte är helt fel ovanför matbordet? eller två lär det väl kanske behövas till ett större bord. Även den från ellos home serie, detta är en pendel. Lite ruffig.

ellos_home_takslutligen fastnade jag för denna, ellos home takarmatur, en stor glaskupa med belysning. Skulle kanske kunna göra sig till sin rätt i taket i vardagsrummet. Men, en aning opraktiskt med alla flugor och allt damm som kommer samlas i klarglaskupan…

Rydens_grandeDå är kanske Rydéns grande något för vardagsrummet istället?!
Jag tror jag måste uppsöka en lampaffär för att få uppleva den live!!

This entry was posted in Belysning, Färg & tapet, Inredning. Bookmark the permalink.

2 Responses to från slösurf till heta fynd!

  1. Jenny says:

    Oj, galet mycket fina saker det fanns på Ellos. Trodde dom mest hade kläder men där ser man vad fel man kan ha. Älskar den första lampan (sänglampan)! Måste nog bli ett besök på ellos webb inom en snar framtid 🙂 Tack för tipset!!

  2. malincatrin says:

    Tapeten med texten gillade jag, överväger om inte den skulle passa i vårt sovrum också. Gillar texter likt det här.

Leave a Reply

